11 listopada 2023 r. (sobota) godz. 19.00

Grzegorz Szostak i Danuta Antoszewska

Koncert

Kościół Środowisk Twórczych, ul. M. Skłodowskiej–Curie 22

Danuta Antoszewska

Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w czwartym roku życia, a już w wieku pięciu lat debiutowała w Filharmonii Łódzkiej. Akompaniamentu uczyła się u najwybitniejszych znawców sztuki — w szkole średniej u prof. Kiejstuta Bacewicza, a w Akademii Muzycznej u prof. Rajmunda Ambroziaka. Szkoła ta pozwoliła jej się stać jedną z najwybitniejszych akompaniatorek teatrów operowych w Polsce.

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi i wychowanką prof. Alfredy Działoszyńskiej. Swoją pracę zawodową rozpoczęła w Teatrze Wielkim w Łodzi jako korepetytor solistów, a następnie kontynuowała w Teatrze Wielkim w Warszawie. Wszechstronnie uzdolniona, grająca muzykę poważną, jazzową, rozrywkową, bez pamięci poświęciła się teatrom operowym. Była inicjatorką propagowania muzyki operowej i operetkowej wśród przedszkolaków.

Koncertowała w kraju i za granicą m.in.: w Chicago, Budapeszcie, w Filharmonii Narodowej, Łódzkiej, Bydgoskiej. Wystąpiła z recitalem fortepianowym w Paryżu. Współpracowała z najwybitniejszymi artystami scen operowych, m.in: Zdzisławą Donat, Bernardem Ładyszem, Bogdanem Paprockim, Władysławem Malczewskim, Jerzym Artyszem, Izabelą Kłosińską, Ryszardem Cieślą, Adamem Zdunikowskim, Dariuszem Stachurą, Grzegorzem Szostakiem i wieloma innymi znakomitymi artystami.

Od początku swojej kariery współpracowała i koncertowała z jednym z najwybitniejszych basów polskich — Romualdem Tesarowiczem, solistą wielu znamienitych teatrów operowych, takich jak La Scala, Metropolitan Opera czy Opera Bastylii w Paryżu.

Akompaniowała światowej sławy tenorowi — Placido Domingo, podczas Jego jedynego koncertu w Łodzi, który odbył się w 2009 roku.

W ostatnich latach zaangażowała się w kształcenie studentów Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Jej współpraca z grupą początkujących aktorów zaowocowała znakomitym spektaklem „Nasza kamienica”, który został nagrodzony Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego w stolicy Białorusi.

 

Grzegorz Szostak - bas

Ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a następnie w łódzkiej Akademii Muzycznej im. G. K. Bacewiczów. Jest również absolwentem studiów podyplomowych w zakresie „Zarządzania kulturą” w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego — Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii oraz Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na kierunkach pedagogika oraz pedagogika tańca.

Od 2014 roku właściciel agencji impresaryjnej GATS MUSIC & ART Grzegorz Szostak IMPRESARIAT ARTYSTYCZNY z siedzibą w Warszawie.

Debiutował na scenie Teatru Wielkiego — Opery Narodowej rolą Szóstaka we „Flisie” St. Moniuszki. W latach 1993-2004 solista Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego, a w latach 2003-2012 pierwszy solista Teatru Muzycznego w Lublinie. Od sezonu 2008/2009 solista Teatru Wielkiego w Łodzi.

Współpracuje z: Teatrem Wielkim — Operą Narodową, Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Krakowską i Operą Wrocławską. Brał udział w koncertach i przedstawieniach w całej Europie, m.in. koncerty sylwestrowe i noworoczne w Pałacu Festiwalowym w Cannes (Francja) oraz w Montreux (Szwajcaria); śpiewał podczas koncertu dla belgijskiej rodziny królewskiej, a także księżnej i księcia Luksemburga. Występował również na deskach Opery w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie).

Stały współpracownik Brennecke-art e.U. Künstler — und Eventagentur — Austria.

W jego repertuarze znajduje się ponad 70 partii solistycznych, takich jak: Skołuba i Zbigniew w „Strasznym dworze” Moniuszki, Don Basilio i Don Bartolo w „Cyruliku sewilskim” Rossiniego, Sarastro w „Czarodziejskim flecie” Mozarta, Lindorf, Coppelius, Dr Miracle, Dapertutto oraz Crespel w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha, Wodnik w „Rusałce” Dvořaka, Zaccaria w „Nabucco”, Filip II, Wielki Inkwizytor w „Don Carlosie”, Ramfis w „Aidzie” Verdiego, Książę Griemin w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego, tytułowy Don Pasquale Donizettiego, Timur w „Turandot” Pucciniego, Hunding w „Walkirii”, a także Daland w „Holendrze Tułaczu” Wagnera, Tewje w „Skrzypku na dachu” Bocka.

Z powodzeniem wykonuje również basowe partie oratoryjno-kantatowe: W.A. Mozart — „Requiem”, G.F. Hëndel — „Mesjasz”, G. Verdi — „Messa da Requiem”, A. Dvořak — „Stabat Mater”, G. Mahler — „VIII symfonia (Tysiąca)”, W. Kilar — „Missa pro Pace”.

Współpracował z takimi reżyserami, jak: Harry Kupfer, Dieter Kaegi, Herbert Adler, Anette Leistenschneider, Giorgio Madia, Waldemar Zawodziński, Roberto Skolmowski, Jerzy Gruza, Andrzej Strzelecki, Mariusz Treliński, Tomasz Konina, Jerzy Stuhr, Krystyna Janda, Michał Znaniecki, Maria Sartova, Barbara Wysocka, Wojciech Adamczyk oraz z dyrygentami: Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Tadeusz Kozłowski, Michał Klauza, Mirosław J. Błaszczyk, Mieczysław Dondajewski, Ewa Michnik, Vladimir Kiradjiev, Evgeny Volynsky, Gabriel Chmura, Łukasz Borowicz, Tomasz Tokarczyk, José Maria Florêncio, Ruben Silva, Carlo Montanaro, Patrick Fournillier, Grzegorz Nowak, Adam Banaszak, Bassem Akiki.

następne wydarzenie >>

<< poprzednie wydarzenie